2018/01/29

knihomolka Jane #4

Ciao mí milí čtenáři,
dneska tu máme jednu z mích čtenářek, která se také zapojila do rubriky "knihomolové". Pokud i vy se chcete zapojit můžete mi klidně napsat na e-mail.

Jméno: Jane
Blog: comeongirl.blog.cz
E-mail: foreverpotterhead1207@gmail.com
Věk: 13 let

Co tě přivedlo ke čtení:
Už jako malá jsem byla vždycky hodně zvídavá a když jsem se v předškolním věku naučila číst, mojí první "topovkou" se stal Harry Potter. Pamatuji si, že jsem neskutečně hltala stránky v rekordních tempech, no, a tahle láska k HP mi vydržela až dodnes. Harry Potter je kniha, na které jsem se naučila číst. 

Proč čteš:
Čtení je pro mě nejen skvělým způsobem relaxace, ale nejvíce na něm miluji ten útěk ze reality, který mi poskytuje. Vtělím se do postav a s šálkem čaje na chvíli zapomenu na problémy okolního světa.

Píšeš příběhy:
Ano, již od útlého věku. Svůj první blog, co jsem zakládala asi v 9 letech jsem také celý svým spisovatelským výtvorům věnovala. Na mém současném blogu se nyní také objevují nějaké úryvky a účastním se i spisovatelských soutěží. (No a samozřejmě každý knihomol asi máme to wattpadové období, já si ho prožila asi před 3 lety kdy jsem na wattpad publikovala své HP fanfikce.)

Tvůj nejoblíbenější citát:
Nejradši mám citát z Divergence, který zní "fear doesn't shut you down, it wakes you up" (strach tě nesráží dolů, probouzí tě). No a pak je tu taky velká spousta klasických potterheadských citátů, nebo třeba ještě můj oblíbený citát ze Selekce - "take my heart, break it a thousand times, it was only yours to break anyway" (vezmi si mé srdce, zlom jej tisíckrát, stejně bylo vždycky tvé).

Tvoje nejoblíbenější kniha:
Mám pocit že jsem schopná si zamilovat snad každou knížku, kterou přečtu a čím více samozřejmě čtu, tím je pro mě odpovídat na tuhle otázku těžší. Momentálně se mojí srdcovkou stala Dívka, která psala na hedvábí od Kelli Estesové, ale
pak jsou tu samozřejmě i evergreeny jako HP, Hunger Games, cokoliv od Rainbow Rowellové nebo Veronicy Rothové, Selekce, Nessovky apod... Taky jsem si v poslední době oblíbila zajímavou knihu The Accusation od autora s pseudonymem Bandi, je to opravdu něco nevídaného a určitě si o tom čtenáři musí něco dohledat.

Knížky z knihovny nebo koupené:
Jak kdy, dříve jsem navštěvovala knihovnu častěji než nyní, teď už jsem zvyklá si po návštěvě knihkupectví střádat zásůbky... Když přečtu knihu, cítím jakousi hrdost, že si ji pak můžu vystavit na poličce a říct tak světu, "hele, co jsem přečetla" na druhou stranu knihy se mi v pokoji dost hromadí, nemám je kam dávat a tak bych asi zase měla začít chodit pravidelně do knihovny. Co si budeme, staré knížky mají každá to své pěkné osobní kouzlo.

Podpoř lidi ke čtení, napiš nějakou motivační řeč, která by měla přimět lidi ke čtení:
Čtení je skvělým způsobem seberozvoje, sebepoznání, lze přes něj čerpat mnohé zkušenosti, nádherné ideály a poznávat kouzelné světy. Kdyby se mě někdy někdo zeptal, co na světě považuji (krom své rodiny a přátel, samozřejmě) jako nejdůležitější, neváhala bych a odpověděla, že jsou tím pro mě knihy. Čtení je nádherný, neskutečně obohacující zážitek napumpovaný nejrozmanitějšími emocemi. Je to skvělý způsob, jak se dozvědět více o světě a v dnešní době si již každý mezi nejrůznějšími žánry přijde na to své. Knihy ve vašich rukou doslova ožívají a rozvíjejí vaši fantazii. Člověk, co nečte přichází o široké spektrum informací, zážitků a ztratí možnost prožít tisíce životů najednou.

Žádné komentáře:

Okomentovat