2017/11/04

Recenze: Serafína a černý plášť

Název: Serafína a černý plášť (Serafina and the Black Cloak)
Autor: Robert Beatty
Nakladatelství: Cooboo
Rok vydání: 2016
Počet stran: 300
Žánr: fantasy

Další a předposlední knížka z knihovny.

Serafína a její tatínek bydlí ve sklepě v usedlosti Bilmore. Může se pohybovat po těch nespočtě krásných sálů a pokojů co Bilmore přináší, ale podmínka je jasná jen aby jí nikdo neviděl. Problém, ale nestává ve chvíli kdy začnou mizet v usedlosti děti a k tomu serafína ví kdo ti děti odnáší, muž v černým plášti. Ale kdo to je, je to někdo s Bilmore někdo z hostů nebo nějaký démon z vesnice ve který nikdo nežije?

Pro mě kniha byla takové průměrné
pěkné počtení. Někdy to zavání skoro
až na thriller a povětšinou jenom fantasy, která vás nenechá oddychnout.
Někdy mi vadilo uvažováni Serafíny
jako kdyby jí bylo pět a nevěděla co dřív. Ale přiznejme si ano byla jsem v posledních stránkách natěšená
kdo to je ten muž v tajemném černém plášti. Ale i tak mi tam chyběl ten
šok, protože snad pět kapitol před přepadením a odhalením zločince jsme
věděli kdo to je a to bylo takový (mmm) blbý...? Ještě něco sídlo Bilmore
v kterém Serafína s tatínkem bydlí je opravdové nachází se v Severní Karolíně.
Trochu jsem pohledala a našla jsem jeden článek kde se psalo o trochu historie
z Bilmore a tak jsem ho sem vám dala když tak tady je zdroj.

Zakladatel této usedlosti, George Washington Vanderbilt, často se svojí matkou navštěvoval Asheville a ihned se zamiloval do zdejší krajiny. A proto se rozhodl pro stavbu letního sídla právě zde. Výstavba domu začala rokem 1889 a byla úspěšně dokončena v roce 1896. Na stavbě se podílelo přes 1 000 dělníků a 60 kameníků, zatímco budoucí vlastník cestoval po světě a sbíral různé koberce, tapisérie a další historické předměty z 15. až 19. století. Své honosné sídlo otevřel pro svou rodinu a blízké přátele na Štědrý den (1895), a od té doby zde zavítali známé osobnosti, dokonce prezidenti McKinley nebo Roosevelt! Panství získalo jméno ze složení dvou slov: "Bildt", Vanderbiltův předek původem z Holandska a "More", což znamená ve staré angličtině valivý, přístupný pozemek (koneckonců sídlo je postaveno na menší vyvýšenině). Dnes je Biltmore přístupný veřejnosti a může se chlubit s 250 pokoji, to ho činí největším domem ve Spojených státech, zimní zahradou a krásnými zahradami s výhledem na Modré hřebenové pohoří.

Teda já bych se určitě s radostí vydala si to obhlídnout a co vy?

Taky bych vám chtěla ukázat triler na knížku od cooboo, který se mi trašně líbil. Vlastně jsem nevěděla že jsou na knížky trileri moc jich sice není ale tenhle je skvělý.


Žádné komentáře:

Okomentovat